Registreeri massaaž‎ile

Liitu Uudiskirjaga

Rasedate massaaž

Rasedate massaaž, mis see ennast kujutab ja millal tohiks seda tulevasele emale teha. Toetun järgnevas kirjutises oma õpetaja materjalidele.

Rasedus ja sellega kaasnevad emotsionaalsed ning füüsilised muutused

Rasedate 3Rasedus on ootusärev ja positiivne, kuid tihtipeale ka väsitav aeg,kuna närvipinge on suur. Samuti võivad kimbutada selja ja turjavalud, jalgade krambid ning tursed. Raseduse suurenedes kasvab koormus tervele kehale, aga eriti lülisambale, selja-, kõhu- ja vaagnapõhjalihastele. Siiski ei tuleks rasedust võtta kui haigust või midagi, mis tuleb lihtsalt ära kannatada, vaid tuleb muudatustega toime tulle ning leida omad võimalused, mis meeleolu üleval hoiavad ning füüsise ülepingeid leevendavad.

Kerge on ülekaalu koguda, kuna tänapäeval on töö tihtipeale istuvat laadi ning liikumist on vähe, samuti on head ja paremat kerge kätte saada. See tähendab aga veelgi enam oma toidulaua jälgimist ning ka liigutamist. Treening on soovitatav kuid mitte enam jõuline lihastreening aeroobikas või jõusaalis. Et aga kehale piisavalt füüsilist koormust anda tuleks leida sobiv liikumisviis ja võimlemistehnika. Kui ka meelepärasest treeningust pole aga küllalt, saab abi massaažist, et kehamuutustega toime tulla.

Miks on massaaž raseduse ajal hea?

Terve last ootava ema jaoks on rasedate massaaž meeldiv, kasulik ja igati soovitatav protseduur, mis aitab keha vormis hoida, ennetada turseid, jalgade väsimist, seljavalusid ning valmistuda sünnituseks. Massaaž annab lihastele passiivse koormuse, tõhustades vere- ja lümfiringet. Seansi ajal jälgitakse naise enesetunnet, kui võtted ei sobi või on asend vale, korrigeeritakse neid vastavalt. Peamine, et enesetunne oleks hea ja suudetaks massaaži nautida.

Kuidas massaaži tehakse?

Mina teen massaaži maas matil läbi riiete, nagu ka Tai massaažile omane. On olemas ka spetsiaalne auguga laud, kuid sellega pole ma tuttav. Esimese trimestri ajal, kui saab veel olla kõhuli, saab teha soovi korral ka tavalist klassikalist massaaži laual – alaselga mitte puutudes  – teisest trimestrist alates tuleks aga ümber positsioneeruda matile. See on mugavam, kuna nii saab olla ka külili ja asendeid saab paremini muuta ning patjadega toetada. Tursete puhul tuleks Tai massaaži asemel või viimasega kombineerides,lasta teha lümfimassaaži. Igal juhul on massaaž meeldiv ja heasoovlik puudutus, mis aitab leevendada kaalu tõusust ja kehakuju muutusest tulenevaid vaevusi. Lihtne on ka õpetada mõningad kergemad võtted selgeks oma lähedasele või kaaslasele.

Massaaž on alati hea kingitus, kuid siiski tuleks arvestada indiviidi tundmustega – raseduse ajal on emotsioonid tihtipeale enam esil ning mõte sellest, et keegi paneb oma käed külge ema tundlikule kehale pole vastuvõetav. Siin võib abi olla mõne inimese väljaõpetamisest, keda tulevane ema usaldab ning kellega tunneb ennast turvaliselt. Peamine on, et rasedus kulgeks hästi, võimalikult pingevabalt ning et ärevust oleks vähe, sest mida rohkem on pinget ja ärevust seda suurem on valu. Ka normaalne seksuaalne elu raseduse ajal tagab normaalse sünnitustegevuse hiljem.

Lapseootel naisele võib massaaži teha, kui tulevase ema tervis on hea ja rasedus kulgeb normaalselt. Tervisehäirete korral tuleb kindlasti konsulteerida arstiga.

Sagedasemad vaevused, mida saab leevendada massaažiga:

  • kerged seljavalud
  • raskustunne alaseljas, puusades,jalgades, selja väsimine
  • jalgade krambid
  • õlavöötme ja kaela pinged
  • käte “suremine”
  • psüühiline pinge
  • unehäired

Riskirasedused ehk millal ei tohiks massaazi teha ilma arsti kirjaliku loata:

  • emad alla 18 ja üle 35, mitmike rasedus
  • varasemad probleemid rasedusega, eelmise raseduse katkemine
  • emakakaela probleemid
  • ebanormaalne loote südamelöögisagedus
  • looteliigutuste vähenemine või puudumine
  • emakasisene arengupeetus
  • oletatav Rh-konflikt või muu geneetiline probleem
  • madal kaaluiive
  • emal endal astma
  • diabeet
  • südamehaigus
  • krooniline kõrge vererõhk
  • aneemia
  • epilepsia,krambid
  • kopsu- või maksahaigus
  • uimastite, alkoholi tarbimine
  • puudulik toitumine

Lapseootamine on imeline aeg naise elus, kui seda täiel rinnal nautida. Leidke endale võimalusi, mis seda soodustavad ning võtke vastu kehamuutused, mis sellega kaasnevad. Teadlik rasedusaegne ettevalmistus tagab parema enesetunde ning ka kiirema taastumise peale sünnitust.

Hoolige enda ja oma lähedaste tervisest!

Kelli Palmiste
Eviva OÜ